reklam
MERHABA SİTEMİZE HOŞGELDİNİZ KADIN SAĞLIK BAKIM GİBİ BİR ÇOK SİTEMİZDE YAZILARIMIZ VARDIR SİTEMİZ SADECE ÖGRETİM OKUMA İÇİN YAZMIŞ OLDUMUZ BU YAZILARDIR LÜTFEN KADIN SAĞLIK BAKIM GİBİ OKUDUNUZ ÜRÜNLRİ SAKIN DENEMEGİN BİR DOKDORA BAŞ VURMADAN YAPMAYINIZ https://beniokudunmu.blogspot.com.tr/ SİTEMİZ TANITIM ÖGRETMEK OKUMAK AMACI TAŞIMAKDADIRUYGULAMA YAPMAYINIZ SİTEMİZ SORUMLU DEGİLDİR BİRŞEYLER ÖGRENDİSENİZ BİR TEŞEKÜR YETERLİDİR,,,

Anne adayları iş hayatında nelere dikkat etmelidir

Yazar Ahmet Girgin 26 Mayıs 2018 Cumartesi 0 yorum
Anne adayları iş hayatında nelere dikkat etmelidir ; Çok yorucu ve gergin işi olmayan hamile kadınlar hamileliklerinin son haftalarina kadar rahatlıkla işleyebilirler. Ama iş vakitleri ve biçimi hekimleri tarafından değerlendirilmelidir. Sabah yemeğini mutlaka yiyin! Çalışan hamile kadınlar en SAGLIK beslenen gruba ait olurlar.

Bunun sebebi de sabah işe giderken evden çabuk çıkmak için hiçbir şey yememek, öğle işyerinde verilen yemeği değiştirmek imkanının olmaması ve aynı yemeği yemek yerine doyurucu olmayan şeylerle kültürel aldatmak, akşam yorgun argın eve gelince yine ev işleriyle meşgul olduğu ve yemek pişirdiği için akşam yemeğini yememek. Bunu gidermek için sabah daha çabuk uyanıp kahvaltı ve yemek, öğle yemeğini evden getirmek ve akşam da ev işleri ve yemek pişirmek için ev halkından yardım istemek gerekir. Mutfagınızda hep ceviz ve fındık olsun. Sağlıklı bir hamilelik süreci yaşamak için çalışan kadınlar özellikle beslenme alışkanlıklarını yeniden değerlendirmelidir. Temel besin maddeleri olan et, yumurta, baklagiller, süt ve süt ürünleri, meyve-sebze, tahıllar yeterince kullanılmalı, şeker ve yağ dengesi korunmalıdır. Şeker ve yağ miktarı yüksek gıdalar besleyici özellikleri az ve kalorisi çok yüksek olduğu için az kullanılmalıdır. Fakat, fındık ve ceviz gibi kuruyemişler yüksek kalorili olmadığı için ve antioksidan etkisi nedeniyle iş yerinde hep yenmelidir.

Anne adayları neler yapmalı
Anne adayları Günde iki bardaktan fazla çay içmeyin. Gebe kadınların günlük kalori ihtiyacı diğer kadınlara oranla 300 kalori daha fazladır. Bu yüzden de onlar daha yüksek kalorili besinler yemeye üstünlük vermelidirler. 3 ana ve 3 ara yemek olmak üzere 6 kez yenmelidir. Hamileler suyu öncekine nazaran daha fazla içməlidirlər. Kahve ve çayın günde 2 bardaktan fazla içilmemesi gereklidir. Ara yemeklerde lifli ve kepekli besinler sindirim sistemi için yararlıdır. Ayrıca ara yemeklerinde havuç, elma gibi meyve ve sebzeler, doğal meyve suları, süt ve süt ürünleri, sütlü tatlılar da rahatlıkla kullanılabilir.

Alçak taban ayakkabı giyinin Anne olmaya hazırlanan kadınlar işte ve günlük yaşamlarında rahat hareket etmek için hafif ve gen kıyafetler giymelidirler. Özellikle de terlemeyi artıran sentetik kumaşlar yerine daha sağlıklı olan pamuk kumaşlardan yapılmış elbiseler giyinirlerse, daha iyi olur. Çamaşır olduğu kadar ayakkabı seçimi de bu dönemde oldukça önemlidir. Topuk veya topuklu ayakkabılar bel ağrılarına neden olabilir diye hamilelerin rahat olmaları için alçak taban ayakkabılar giymek gereklidir. 2 saatte bir 10 dakika mola verin Hamile kadınların çalışma odasının aydınlık ve iyi havalandırılmış olması çok önemlidir. Klimanın doğrudan üstüne vurmadığı bir yerde dirseklerin 90 derece yükseklikte dura bileceği bir masa ve rahat stuldan kullanmalıdırlar. Uzun süre dinlenmeden çalışmak kas ağrılarına ve dolaşım sisteminde bazı sorunlara neden olabilir. Bunun olmaması için, özellikle yerleşik işle uğraşan hamilelerin 2 saatte bir ayağa kalkıp ofisin içinde dolaşması ve bu zaman basit kol, bacak ve boyun hareketleri yapması bu sarıdan faydalıdır. Arabayı kendiniz yönetmek yerine işe marşrutla gidin İşe otobüs veya metroyla ya da eşinizin yönettiği araçla getmeyiniz rahatçılığınız ve sağlığınız için gereklidir.

Eğer arabayı kendiniz idare ediyor, emniyet kemeri takmaya özel dikkat etmelisiniz. 32. haftadan sonra kısa mesafelere gitmek dışında hamilelerin sürüş etmemesi gerekir. Evde dinlenin ve sporla meşgul olun Çalışan ve günün büyük kısmını ayak üstte geçiren hamile kadınlar evde ayaklarını yukarı kaldırarak istirahat etmelidirler. İşten sonra evde yürümek veya spor hareketleri yaparak kan dolaşımını düzeltebilirsiniz. Haftada 2-3 kez yüzmeye gitmek, her gün en az 20 dakika hızlı adımlarla yürümek ya da sporla uğraşmak kendinizi iyi hissetmenizi sağlayacaktır. Gece yatmadan önce ılık su ile yıkanmak sizi rahatlatacak ve çabuk uykuya gitmenize yardımcı olacaktır.

Hiç yorum yok: