reklam
MERHABA SİTEMİZE HOŞGELDİNİZ KADIN SAĞLIK BAKIM GİBİ BİR ÇOK SİTEMİZDE YAZILARIMIZ VARDIR SİTEMİZ SADECE ÖGRETİM OKUMA İÇİN YAZMIŞ OLDUMUZ BU YAZILARDIR LÜTFEN KADIN SAĞLIK BAKIM GİBİ OKUDUNUZ ÜRÜNLRİ SAKIN DENEMEGİN BİR DOKDORA BAŞ VURMADAN YAPMAYINIZ https://beniokudunmu.blogspot.com.tr/ SİTEMİZ TANITIM ÖGRETMEK OKUMAK AMACI TAŞIMAKDADIRUYGULAMA YAPMAYINIZ SİTEMİZ SORUMLU DEGİLDİR BİRŞEYLER ÖGRENDİSENİZ BİR TEŞEKÜR YETERLİDİR,,,

Saçlar için en faydalı besinler

Yazar Ahmet Girgin 26 Mayıs 2018 Cumartesi 0 yorum
Saçlar için en faydalı besinler ; Sağlıklı ve parıltılı saçlara sahip olmak için hem dıştan, hem de içten içe onlara özel bakım göstermelisiniz. Saçlara faydalı olan her bir besin onların daha parıltılı ve sağlıklı olmasına hizmet eder.



Saçlar için en faydalı besinler
Domates: İçeriğinde bol miktarda C vitamini olan domates saçların gelişmesinde önemli rol oynayan kollagenin oluşmasında büyük rol oynuyor. Domatesi püre haline getirirek saçlara maske olarak da çekebilirsiniz.

Ceviz: E vitamini ve Omega3-le zengindir. Ceviz saçları qidalandırıb daha hızlı uzamasına sağlıyor. Ayrıca saç tellerinin kalınlaşmasına yardım ediyor.

Kivi: Sağlıklı saçlara sahip olmak istiyorsanız, kivi yiyin. Çünkü kivinin içeriğinde saçları güçlendiren C vitamini var. C vitamini cilt sağlığının da kaydına kalıyor.

Havuç: B ve A vitamini sayesinde saçları korur. Saçlara parlaklık mazhar edip onları kökünden güçlendirir.

Yumurta: Günlük protein ihtiyacını gün içinde yumurta ile karşılamak gerekir. Aynı zamanda saçın diplerini güçlendiriyor.

Bezelye: Eğer saçlarınız tökülürse, yeşil nokosuda tercih edin. Çünkü içerdiği bol miktarda B vitamini sayesinde saçların uzamasını hızlandırır, saçın diplerinin nefes almasını sağlıyor.

Ispanak: Saç derisinin sağlığını korur. Kepek ve mantar gibi sorunların ortaya çıkmasına engel olur.

Brokoli: Bu mucizevi sebzenin salatasını hazırlayabilirsiniz. B1 ve C vitamini bakımından zengindir. Uzun saçlı bayanlar saçlarını onun sayesinde koruyabilir bilirler.

Saçın mineral kaynağı olan gıdalar
Fındık: fındığın içerdiği alfa-linolenik asit, omega-3 çinko gibi maddeler saç tellerini güçlendirir, kalınlaştırır ve dökülmeye koymuyor.

Tavuk: doğal yetişdirilmiş tavuk ve hindi etinde yeterince protein olduğu için haftada en az 3 kez tüketilmelidir.

Somon balığı: İçeriğinde omega-3, fosfor, demir, B-12 maddelerince zengin olan somon balığı saçı sertleşmesine, kalınlaşmasıyla beraber, bir çok hastalıkların oluşumunu önler.

Baklagil bitkiler: İçeriğindeki proteinden dolayı olan mercimek, yeşil fasulye sağlıklı saçların bedelsiz yardımcılarından sayılır.
Kabak çekirdeği: protein, demir, omega-6, çinko bakımından zengin olan kabak çekirdeği saçlar için çok yararlıdır. Günde bir avuç kabak çekirdeği yemek gerekir.

Yoğurt: Kalsiyum ve proteinden dolayı süper gıda olan yoğurt saçların uzamasına yardımcı olur.

Kuruyemişler: ceviz, badem yerfıstıqı saçlara parlaklık verir ve dökülmesini önler.

Hiç yorum yok: